Retur- og Refusjonspolicy for Natura hud
Sist oppdatert: 29.11.2024
Hos Naturahud.no ønsker vi at du skal være fornøyd med kjøpet ditt. Vi tilbyr retur- og refusjonsmuligheter i samsvar med norsk lov, inkludert angrerettloven og forbrukerkjøpsloven. Les nøye gjennom vår policy nedenfor for å forstå dine rettigheter og plikter som kunde.
1. Angrerett
I henhold til angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra den dagen du mottar varen(e).
1.1 Betingelser for angrerett
-
Produktet må returneres i sin opprinnelige tilstand, i ubrukt stand og i original emballasje.
-
Av hygieniske årsaker gjelder angreretten ikke for hudpleieprodukter som kremer, lotioner, serum eller lignende dersom forseglingen er brutt. Dette inkluderer produkter som kan komme i direkte kontakt med huden.
-
Hudpleieapparater og tilbehør kan returneres dersom de ikke er brukt utover nødvendig testing for å vurdere funksjonaliteten.
1.2 Hvordan benytte angreretten
For å benytte angreretten, følg trinnene nedenfor:
-
Meld fra til oss innen 14 dager: Kontakt oss på support@naturahud.no og oppgi ordrenummer, produktinformasjon og årsak til retur.
-
Last ned og fyll ut vårt returskjema som du finner HER. Send deretter skjemaet til support@naturahud.no.
-
Etter at vi har mottatt returskjemaet, vil du få instruksjoner om hvordan du genererer en returetikett via PostNord. Pakk varen forsiktig, fest returetiketten på pakken og send den til vår returadresse innen 14 dager etter at du har meldt fra om angreretten.
-
Kunden dekker returkostnadene med mindre produktet er feil levert eller defekt.
2. Reklamasjon (Feil eller mangler ved varen)
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du rett til å reklamere på produkter som er defekte eller har mangler.
2.1 Reklamasjonsfrist
-
Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Reklamasjon anses som rettidig dersom det skjer innen 2 måneder etter oppdagelsen.
-
Reklamasjonsretten gjelder i 2 år etter kjøpet. For produkter ment å vare lenger, som hudpleieapparater, kan reklamasjonsfristen være opptil 5 år.
2.2 Hvordan reklamere
-
Last ned og fyll ut vårt reklamasjonsskjema som du finner HER. Send det ferdig utfylte skjemaet til support@naturahud.no.
-
Vurdering: Vi vil vurdere saken og tilby reparasjon, omlevering, prisavslag eller tilbakebetaling, avhengig av situasjonen.
-
Retur: Dersom produktet skal returneres, dekker vi returkostnadene for reklamasjoner.
3. Produkter uten returrett
Følgende produkter er unntatt fra returrett:
-
Åpnede eller brukte hudpleieprodukter som kremer, serum, lotioner, masker eller andre hygieneprodukter der forseglingen er brutt.
-
Produkter som er spesialtilpasset eller laget etter kundens spesifikasjoner.
4. Refusjoner
Når vi mottar og godkjenner din retur, vil refusjon behandles innen 14 dager.
4.1 Tilbakebetalingsmetode
-
Refusjonen vil bli utbetalt til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet (kort, Vipps, etc.).
-
Vi refunderer ikke fraktkostnader som ble betalt ved kjøpet, med mindre returen skyldes en feil på produktet eller en godkjent reklamasjon.
4.2 Delvis refusjon
Ved retur av produkter som er brukt utover det som er nødvendig for å fastslå funksjonalitet, kan vi gjøre fradrag i refusjonen for eventuell verdireduksjon.
Vennligst sørg for at produktet er forsvarlig pakket for å unngå skader under transport.